(Μετα)μοντέρνα «σώματα» στο δεύτερο showcase των Δημητρίων

Το Showcase των Δημητρίων, το οποίο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πέρσι, συνεχίζει το έργο του και φέτος με πάθος και αποφασιστικότητα, παρ΄όλες τις αντιξοότητες. Ισχυρή πεποίθησή μας είναι ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα δεν είναι θέμα επιλογής αλλά αναγκαιότητα. Έπρεπε να γίνει. Και ο λόγος προφανής. Η πλήρης αποχή της φιλοσοφίας του ρεπερτορίου από την πρακτική του ελληνικού θεάτρου, το καταδίκασε, με ποικίλους τρόπους, στο περιθώριο του ευρωπαϊκού θεάτρου, υπό την έννοια ότι δεν βοήθησε στη διεθνή προβολή του.

Σε αντίθεση με άλλα θέατρα στην Ευρώπη και ανά τον κόσμο, οι ελληνικές παραγωγές δεν αποθηκεύονται. Μόλις διανύσουν την προγραμματισμένη τους πορεία, εξαφανίζονται και δεν ανακτώνται ξανά. Αρκεί να αναφερθεί ότι μόνο η Αθήνα προσεγγίζει κατά μέσο όρο τις 1300 παραγωγές τον χρόνο. Ενδεχομένως περισσότερες ετήσιες παραγωγές από οποιαδήποτε άλλη θεατρική πόλη της Ευρώπης. Ωστόσο, πολύ λίγοι από τη διεθνή θεατρική κοινότητα γνωρίζουν τι γίνεται είτε εκεί είτε στη δεύτερη σε θεατρικό όγκο πόλη της χώρας, τη Θεσσαλονίκη, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά τι γίνεται σε άλλες πόλεις με πολύ μικρότερη παραγωγή.

Με τη δημιουργία αυτής της πλατφόρμας, το Φεστιβάλ των Δημητρίων προσφέρει τη δυνατότητα σε Έλληνες καλλιτέχνες να παρουσιάσουν τη δουλειά τους σε προσκεκλημένους καλλιτεχνικούς διευθυντές φεστιβάλ, επιμελητές και κριτικούς. Να συνομιλήσουν μέσω της τέχνης τους μαζί τους. Για 5 μέρες οι καλεσμένοι της δεύτερης αυτής διοργάνωσης, όπως επίσης και το ευρύ κοινό, έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν 9 ιδιαίτερα φρέσκιες, ελκυστικές και προ(σ)κλητικές παραγωγές, οι οποίες καλύπτουν ένα ευρύ αισθητικό και ερευνητικό φάσμα, που κυμαίνεται από κυβερνοπανκ μουσικό θέατρο μέχρι θέατρο-ντοκουμέντο και σωματικό θέατρο, όλα με την υπογραφή 8 ταλαντούχων (όπως επίσης και πολύ διαφορετικών ως προς τις επιλογές τους) σκηνοθετών (5 γυναικών και 3 ανδρών). Σημείο σύγκλισης: το έντονο ενδιαφέρον τους για το (μετα)μοντέρνο σώμα και τις ποικίλες εκδηλώσεις του.

Και στις 9 παραγωγές τα σώματα, με την τοποθέτησή τους στον πυρήνα των δρώμενων, αποκτούν «ορατότητα», την ίδια στιγμή που η σκηνή την οποίαν κατοικούν μεταμορφώνεται  σε τόπο αποκάλυψης, ένα είδος ετεροτοπίας απέναντι στους κοινωνικούς τόπους.

Αυτή η διττή αίσθηση που απελευθερώνει το θέατρο, ως  ένας «άλλος χώρος» και ταυτόχρονα ως ένας χώρος “των άλλων”–, είναι έντονα παρούσα στην παράσταση “Ο άνθρωπος ανεμιστήρας ή πώς να ντύσετε έναν Ελέφαντα” από την ομάδα Εν δυνάμει, της οποίας ο θεματικός πυρήνας επικεντρώνεται στο σώμα με ειδικές ανάγκες. Πως το βλέπουμε; Γιατί το βλέπουμε έτσι; Και το ερώτημα που εμείς ως θεατές καλούμαστε να απαντήσουμε, ο καθένας για τον εαυτό του, είναι κατά πόσο αγκαλιάζοντας την απόκλιση, η παάσταση πετυχαίνει να το μεταμορφώσει σε κάτι πιο οικείο και προσωπικό και από «άλλο» να το μετατρέψει σε «όμοιο».

Αυτά τα ερωτήματα επίσης πραγματεύεται και το επίσης τολμηρό “Ερκουλίν Μπαρμπέν”, το πρώτο κείμενο στην ιστορία γραμμένο από ερμαφρόδιτο άτομο. Ο/Η Ερκουλίν, η εμβληματική μορφή του σύγχρονου ερμαφρόδιτου κινήματος, κατά τη διάρκεια της σύντομης ζωής του/της πάλεψε απεγνωσμένα να κατανοήσει και να διαχειριστεί την “ετερότητα” της σεξουαλικής επιθυμίας. Μη μπορώντας να αντέξει την καταπίεση της κοινωνίας οδηγήθηκε στην αυτοκτονία στην ηλικία των 30 ετών.

Η εικόνα του υποταγμένου σώματος από τη μια πλευρά και του κυρίαρχου από την άλλη, διατρέχει τον αναθεωρημένο ελληνικό μύθο του “Φαέθοντα” (από την ομάδα Ars Moriendi) που φέρει την υπογραφή του κορυφαίου ‘έλληνα θεατρικού συγγραφέα Δημήτρη Δημητριάδη. Ένας τυραννικός pater familias παρενοχλεί τα μέλη της οικογένειάς του με κάθε δυνατό τρόπο. Διαρκώς παραπέμποντας στην Αγία Γραφή, καθαγιάζει την αρρωστημένη ύπαρξη και πρακτική του, παρουσιάζοντας τον εαυτό του ως εντεταλμένο «εκτελεστή» ενός θεϊκού καθήκοντος.

Η αλληλεπίδραση του σώματος με την τεχνολογία βρίσκεται στο επίκεντρο του Personas (από την ομάδα Πλεύσις). Πρόκειται για μια πολυμεσική παράσταση, εμπνευσμένη από το έργο του αμερικανού ποιητή John Ashbery. Κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης των δυνατοτήτων συνύπαρξης των διαφόρων μορφών τέχνης, προκύπτουν ποικίλα ερωτήματα όπως: Τι βρίσκεται πίσω από ένα πορτρέτο; Πως φαίνομαι στους άλλους; Ποια είναι η βαθύτερη ανάγκη για προβολή;

Οι “Παράξενες Ιστορίες” είναι άλλη μια σκηνική πολυμεσική αφήγηση, βασισμένη σε ιστορίες, ποιήματα και επιστολές του Edgar Alan Poe. Συσκευές που παράγουν ήχο, φως και βίντεο προσδίδουν την ατμόσφαιρα ενός οπτικοακουστικού εργαστηρίου και δημιουργούν ένα οργανικό περιβάλλον για τους θεατές, ένα είδος “τρίτου χώρου”.

Η βραβευμένη παράσταση Revolt Athens από την avant-garde ομάδα ODC, επίσης εξερευνά και εκμεταλλεύεται τη δυναμική της τεχνολογίας και της ζωντανής παράστασης. Συνδυάζοντας ηθοποιούς, βίντεο και μουσική, η παράσταση δημιουργεί ένα πολυπρόσωπο παράθυρο προς τη ζώσα πραγματικότητα μιας τοποθεσίας/πόλης (εν προκειμένω της Αθήνας).

Το Cave”, η δεύτερη παράσταση από την ομάδα ODC, είναι μια κυβερνο-πανκ, μουσικοθεατρική παράσταση, εμπνευσμένη από τη γνωστή αλληγορία του Πλάτωνα “Το σπήλαιο”, όπου κουκλοθέατρο, νέα μέσα, οπτικά και μουσικά, λαμβάνουν χώρα σε πραγματικό χρόνο από πενταμελή θίασο. Το Cave αποκαλύπτει πως η δισδιάστατη θεώρηση μιας τρισδιάστατης ζωής καταλήγει, μέσα στις σημερινές πραγματικότητες, σε παρερμηνείες που μπορούμε να έχουμε σχετικά με το τι συμβαίνει γύρω μας, όπως για παράδειγμα στους τομείς της πολιτικής, της κοινωνίας και φυσικά της ηθικής.

Η “Αμάρυνθος” είναι ένα δράμα-ντοκουμέντο, του οποίου η υπόθεση βασίζεται σε ένα πραγματικό περιστατικό που συνέβη πριν από λίγα χρόνια στην ελληνική επαρχιακή πόλη Αμάρυνθος. Μια 15χρονη Βουλγάρα μετανάστρια εμφανίστηκε στο τοπικό αστυνομικό τμήμα για να καταγγείλει ότι υπήρξε θύμα ομαδικού βιασμού από τέσσερις συμμαθητές της στις τουαλέτες του γυμνασίου τους όταν ήταν σε κατάληψη, την ίδια στιγμή που τρεις συμμαθήτριες κατέγραφαν το περιστατικό στα κινητά τους τηλέφωνα. Η «Αμάρυνθος», περφόρμανς βασισμένη στην εκτεταμένη έρευνα των αρχείων και την εθνογραφική επιτόπια έρευνα, φωτίζει τους μηχανισμούς κατασκευής της αλήθειας και της δικαιοσύνης, εξετάζοντας τους τρόπους με τους οποίους η κοινή γνώμη, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η τοπική κοινότητα ανταποκρίθηκαν στην υπόθεση, λαμβάνοντας υπόψη το φύλο, το εθνικό υπόβαθρο και την κοινωνική τάξη του θύματος.

Στην χορευτική παράσταση Half the Truth (από την ομάδα Rootlessroot), οι δύο καλλιτέχνες μετατρέπουν σε χορευτικό δρώμενο την πεποίθησή τους ότι το ανθρώπινο σώμα έχει τη δύναμη να εκφράσει συναίσθημα. Το σώμα δεν φοβάται να αισθανθεί, να εκτελεί και να ρισκάρει. Η ουσία αυτής της παράστασης είναι το Σώμα που δεν ξέρουμε.

Όλα αυτά τα θεάματα του δεύτερου showcase των Δημητρίων, κουβαλούν, με τον δικό τους τρόπο, μια χειραφετημένη υπόσχεση, υπό την έννοια ότι προ(σ)καλούν αποσταθεροποιητικές στιγμές αυτογνωσίας και γνώσης των άλλων.

Οκτώβριος 2019

05Οκτ(Οκτ 5)21:0006(Οκτ 6)21:00PersonasToυ Αντώνη Κουτρουμπή και της ομάδας Πλεύσις21:00 - 21:00 (6) Παλιά Δημοτικά Σφαγεία

Τιμή

10€ κανονικό, 8€ φοιτητικό, 5€ ατέλειες & ανέργων

Event Details

Με αφορμή και έμπνευση το ποιητικό έργο του John Ashbery «Αυτοπροσωπογραφία σε κυρτό κάτοπτρο» η ομάδα Πλεύσις παρουσιάζει τη νέα καλλιτεχνική πρόταση της «Personas», μία multimedia performance σωματικού θεάτρου. Θέμα της η ποιητική εισαγωγή του θεατή στον «κόσμο του εαυτού» που καθορίζεται από τις έννοιες «παρατηρώ, ανακαλύπτω, συνδέομαι, κουβαλώ μέσα μου ως μνήμη».

Ένα σύνθετο θέαμα ως προς τη σκηνική του γλώσσα όπου το σωματικό θέατρο, ο σύγχρονος χορός, το θέατρο αντικειμένων, το εικαστικό περιβάλλον, η σύνθεση ηλεκτροακουστικών τοπίων και live electronics, οι κινηματογραφικές παρεμβάσεις μέσω live projection και graphic animation συνυπάρχουν επί σκηνής.

Η ομάδα Πλεύσις μέσω αυτού του project αναζητά νέες μορφές έκφρασης, ερευνώντας την ανθρώπινη φύση. Η σκηνική σύνθεση κινούμενη μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, διερευνά τη σχέση του προσώπου ως υπόσταση με το βαθύτερο «είναι» μας. Είναι ένα έργο για τον σύγχρονο άνθρωπο και την εύθραυστη ισορροπία του μεταξύ προσωπικής επιθυμίας και κοινωνικής ταυτότητας.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Σύλληψη, Σκηνοθεσία, Σκηνικά: Αντώνης Κουτρουμπής
Ερμηνεία, Χορογραφία: Όλγα Γερογιαννάκη, Αντώνης Κουτρουμπής,
Τζάνος Μάζης, Δανάη Παζιργιαννίδη Σοπράνο: Καλλιόπη Αγγελοπούλου
Μουσική σύνθεση, live electronics : Μηνάς Εμμανουήλ Φωτισμοί: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Κοστούμια: Όλγα Γερογιαννάκη
Βίντεο, Graphic animation: Ακριβή Αναγνωστάκη
Κινηματογραφική επιμέλεια, teaser, trailer: Ειρήνη Στείρου, Ρεβέκκα Βάρναλη Κατασκευή σκηνικού: Δημήτρης Μαρούλης
Σκηνικά αντικείμενα: Θένια Κουτρουμπή Φωτογραφίες: Νίκος Μάρκου

Η παράσταση Personas γίνεται με την οικονομική ενίσχυση του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

 

Λίγα λόγια για την ομάδα Πλεύσις

Η ομάδα Πλεύσις από την σύστασή της (1996) κινείται στο χώρο του σωματικού θεάτρου αναπτύσσοντας μια ιδιότυπη γλώσσα θεάματος η οποία προκύπτει μέσα από το συνδυασμό θεάτρου, σύγχρονου χορού και μιμικής. Οι παραστάσεις στηρίζονται στη σωματική εκφραστικότητα των ερμηνευτών, στον πολυμορφικό σκηνικό χώρο, που διαμορφώνεται κατά περίσταση, και στο θέατρο αντικειμένων ως βασικό ερευνητικό πεδίο της ομάδας.

Με σταθερή παρουσία στην ελληνική θεατρική πραγματικότητα η Πλεύσις εκφράζει έναν διαρκή προβληματισμό και μία αναζήτηση γύρω από την γλώσσα του σώματος. Από το 2004 ως σήμερα παραγωγές της ταξιδεύουν σε φεστιβάλ του εξωτερικού αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές.

Ώρα

5 (Σάββατο) 21:00 - 6 (Κυριακή) 21:00

Τοποθεσία

Παλιά Δημοτικά Σφαγεία

26ης Οκτωβρίου 35

05Οκτ(Οκτ 5)21:0006(Οκτ 6)21:00«Ο Άνθρωπος Ανεμιστήρας ή Πώς να Ντύσετε έναν Ελέφαντα»Της ομάδας Εν Δυνάμει σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου21:00 - 21:00 (6) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΑΝΕΤΟΝ»

Τιμή

12€ Κανονικό, 8€ Φοιτητικό, 5€ Ατέλειες

Event Details

Δε θέλω άλλους εθελοντές, θέλω φίλους!

«Ο Άνθρωπος Ανεμιστήρας ή Πώς να Ντύσετε έναν Ελέφαντα» της ομάδας Εν Δυνάμει, σε καλλιτεχνική διεύθυνση Ελένης Δημοπούλου και σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου, μετά από μια επιτυχημένη πορεία σε θεατρικά φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού, επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη και παρουσιάζεται στο επίσημο πρόγραμμα των 54ων Δημητρίων.
Η παράσταση είναι βασισμένη σε μια σειρά από καθημερινές, «ξεχωριστές» ιστορίες για την αναπηρία, τη διαφορετικότητα και τους ανθρώπους γύρω από αυτήν. Όλα τα στιγμιότυπα που διαρθρώνουν την αφήγηση της παράστασης είναι εμπνευσμένα από τις αληθινές ιστορίες των ανθρώπων που τις αναπαριστούν. Η καθημερινότητα, μέσα από τραγούδια, ποιήματα και εικόνες παρουσιάζεται με έναν τρόπο ποιητικό. Ο τρόπος αυτός γίνεται η γέφυρα να ειπωθεί το ανείπωτο. Η θεατρική φόρμα αναμειγνύεται με στοιχεία ντοκιμαντέρ και οι ήρωες συστήνονται με το πραγματικό τους όνομα προσπαθώντας να απαντήσουν στο κρίσιμο ερώτημα «ποιoς αλήθεια είμαι;».
Μέσα από τη διαδρομή προς την παράσταση, δόθηκε μεταξύ των μελών της ομάδας, ο κοινός τόπος για να δημιουργήσουν από την αρχή μία νέα γλώσσα επικοινωνίας, μία γλώσσα που θα ωθήσει τον θεατή να αποστασιοποιηθεί από τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπά του, ώστε να δει ότι τα σημεία που τον ενώνουν με το «άλλο» και το «διαφορετικό» είναι τελικά περισσότερα από αυτά που τον χωρίζουν από αυτό. Η τελική σύνθεση του κειμένου προέκυψε από τα μέλη της ομάδας (άτομα με και χωρίς αναπηρίες), τα οποία συνέθεσαν μια ολοκληρωμένη δραματουργικά και αισθητικά παράσταση, αποτέλεσμα πολύμηνης και συλλογικής δουλειάς, η οποία αποκαλύπτει τη δύναμη που έχει το σύνολο να προσπεράσει τα εμπόδια και να ενσωματώσει αρμονικά την κάθε διαφορετική πτυχή της ανθρώπινης φύσης.
Η ομάδα Εν Δυνάμει είναι μια ομάδα νέων καλλιτεχνών με και χωρίς αναπηρία. Ιδρύθηκε από την Ελένη Δημοπούλου και τη Μαρία Ιωαννίδου το 2008 στη Θεσσαλονίκη με σκοπό να στηρίξει και να διευκολύνει τα μέλη της να ενταχθούν ισότιμα στο κοινωνικό σύνολο. «Ο Άνθρωπος Ανεμιστήρας ή Πώς να Ντύσετε έναν Ελέφαντα» προέκυψε από την ασφυκτιούσα ανάγκη των Εν Δυνάμει να μοιραστούν ανοιχτά τις δικές τους ιστορίες και να ερευνήσουν προσωπικές και οικουμενικές πτυχές της ανθρώπινης ιδιαιτερότητας μέσα από το πρίσμα ενός καλλιτεχνικού γεγονότος και αποτελεί το πρώτο μέρος της θεατρικής τριλογίας με τίτλο «Το Άλλο το Κανονικό».

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Καλλιτεχνική Διεύθυνση : Ελένη Δημοπούλου
Σκηνοθεσία – Μουσική: Ελένη Ευθυμίου
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελισάβετ Αντάπαση
Φωτισμοί: Richard Anthony
Βίντεο: Δημήτρης Ζάχος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Βαγγέλης Κοσμίδης
Οργάνωση Παραγωγής: Φωτεινή Τσακίρη
Επικοινωνία: Φωτεινή Τσακίρη, Γιώργος- Ζήσης Μπιλιώνης
Φωτογραφίες παράστασης: Διονύσης Μεταξάς, Φώτης Νατσιούλης

Ερμηνεύουν: Κλειώ Αντωνόπουλου, Νοεμή Βασιλειάδου, Χρυσούλα Γκούμα, Μαρία Δαχλύθρα, Μαργαρίτα Καϊναδά, Άννα Καλίντσεβα, Ευαγγελίνα Καρυοφίλλη, Μαρία Κολτσίδα, Θεανώ Κόντα, Βαγγέλης Κοσμίδης, Ηλίας Κουγιουμτζής, Νίκος Κυπαρίσσης, Ευτέρπη Κώστα, Λωξάνδρα Λούκας, Δημήτρης Λύρας, Γιώργος-Ζησης Μπιλιώνης, Σοφία Μπλέτσου, Θάνος Νανάσης, Μιχάλης Ντολόπουλος, Θεανώ Παπαβασιλείου, Χάρις Σερδάρη, Χρήστος Σιούμης, Αθηνά Σωτήρογλου, Δέσποινα Τριανταφυλλίδη, Δανάη Τσορλίνη, Αλέξανδρος Χάτσιος.

Επισκεφθείτε τη σελίδα των Εν Δυνάμει στο facebook.

Διάρκεια παράστασης: 80’ (χωρίς διάλειμμα)

Χώρος: Δημοτικό Θέατρο «Άνετον», Παρασκευοπούλου 42 & Κωνσταντινουπόλεως

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Σάββατο 5 Οκτωβρίου στις 21.00
Κυριακή 6 Οκτωβρίου (διπλή παράσταση) στις 18.30 και στις 21.00

Τιμές εισιτηρίων:
Γενική είσοδος: 12 € |Μειωμένο (Φοιτητικό, Ανέργων, Άνω των 65, Πολυτέκνων): 8 € | Ατέλειες: 5€ | ΑμεΑ: Δωρεάν

Κρατήσεις θέσεων: Τηλεφωνικά στο 6980172735, καθημερινά 11:00-14:00 και 18:00-21:00 και με μήνυμα, στη σελίδα των Εν Δυνάμει στο facebook.

Προπώληση:
Εκδοτήρια του Δήμου Θεσσαλονίκης, Πλατεία Αριστοτέλους. Τηλέφωνο: 2310 272022. Ημέρες και ώρες λειτουργίας εκδοτηρίων: Τρίτη έως Σάββατο: 11:00 – 19.00

Υπεύθυνη Επικοινωνίας Oμάδας Εν Δυνάμει:
Φωτεινή Τσακίρη, e-mail: endynamei.ensemble@gmail.com | Τ. 6946477537

Ώρα

5 (Σάββατο) 21:00 - 6 (Κυριακή) 21:00

Τοποθεσία

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΑΝΕΤΟΝ»

Παρασκευοπούλου 42 & Κωνσταντινουπόλεως, τηλ. 2310 869 869

Κυρ06Οκτ21:00Half the TruthTων Λίντας Καπετανέα, Edivaldo Ernesto21:00 ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Τιμή

12€ κανονικό 10€ μειωμένο

Event Details

Η  ΟΜΑΔΑ
Η ομάδα χορού RootlessRoot ιδρύθηκε από τη Λίντα Καπετανέα και τον Γιόζεφ Φρούτσεκ το 2006 στην Αθήνα. Απαντά στην ανάγκη των δύο ιδρυτών να δημιουργήσουν τη δική τους καλλιτεχνική γλώσσα η οποία θέλουν να βρίσκεται σε άμεση σχέση με την αρχέγονη φύση του ανθρώπου, να λειτουργεί απαλλαγμένη από αισθητικές τάσεις της εποχής ωστόσο να επηρεάζεται και να προβάλει τις θεμελιώδεις αρχές της ανθρώπινης κίνησης. Η RootlessRoot είναι το καλλιτεχνικό τους όχημα μέσω του οποίου εκφράζουν τη φιλοσοφία τους στην πράξη, αναπτύσσουν τις δυνατότητές τους και εκπληρώνουν την επιθυμία τους να γνωρίσουν το βάθος της ανθρώπινης ύπαρξης.
Τα έργα τους- σόλο, εγκαταστάσεις, παραστάσεις μικρής και μεγάλης κλίμακας- έχουν παρουσιαστεί σε πάνω από 30 χώρες του κόσμου.
Ενδεικτικές συνεργασίες τους είναι με τον Άκραμ Καν (για το σόλο του DESH), με τις ομάδες  Staadsteater Kassel Dance Company, Dot 504, Helsinki Dance Company Finland και πολλές άλλες.
Το ντεμπούτο της RootlessRoot έγινε το 2007 στο Φεστιβάλ Αθηνών- Επιδαύρου με το έργο Sudden Showers of Silence. Ακολούθησε, στο ίδιο Φεστιβάλ το 2014, το έργο W – Memorabilia και το 2017 το έργο When the dogs assailed their masters.
Tα έργα Eyes
Το πιο πρόσφατο έργο της ομάδας είναι το ντουέτο Half the Truth που επιχορηγήθηκε για το 2017-2018 από το ΥΠΠΟΑ και βρίσκεται σε περιοδεία στην Ευρώπη.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Δημιουργία & ερμηνεία: Λίντα Καπετανέα, Edivaldo Ernesto
Δραματουργία & Σκηνογραφία: Jozef Frucek
Μουσική σύνθεση: Βασίλης Μαντζούκης
Σχεδιασμός φωτισμών: Περικλής Μαθιέλης
Ηχοληψία: Χρήστος Παραπαγκίδης
Κοστούμια: Isabelle Lhoas
Φωτογραφία & βίντεο: Mike Rafail
Παραγωγή: ROOTLESSROOT
Διανομή: LIARTEM s.r.o.

Με την υποστήριξη του ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού

Διάρκεια έργου: 60’

Ώρα

(Κυριακή) 21:00

Τοποθεσία

ΘΕΑΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ

Εθνικής Αμύνης 2, Τηλ.: 2315 200 200

07Οκτ(Οκτ 7)20:0008(Οκτ 8)21:00Revolt ΑΤΗΕΝΣ & TO ΣΠΗΛΑΙΟΑπό τους ODC Ensemble σε σύλληψη / σκηνοθεσία Έλλης Παπακωνσταντίνου20:00 - 21:00 (8) ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2 ΑΙΘΟΥΣΑ «ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΡΙΑΔΗΣ»

Τιμή

14€ κανονικό, 10€ φοιτητές – άνεργοι, 16€ για τις δύο παραστάσεις στις 7/10

Event Details

Revolt Athens
Συνδυάζοντας ερμηνεία, μουσική και βίντεο, το REVOLT ATHENΣ είναι ένα διερευνητικό βλέμμα στην καθημερινότητα μιας Αθήνας, καθώς και της ίδιας της Ελλάδας σε συνθήκες κρίσης. Μια πολιτική performance, με βραβεύσεις και διεθνή σταδιοδρομία που παρουσιάζεται συνεχώς από το 2105, το REVOLT ATHENΣ περνά από διαδηλώσεις και δακρυγόνα, κριτική και ποίηση, ακτιβιστικές κοινότητες και αρχαία μυθολογία, προκειμένου να σκύψει στα κοινωνικοπολιτικά προβλήματα της ελληνικής πρωτεύουσας, τα οποία  σύντομα γίνεται αντιληπτό πως αφορούν ολόκληρη τη σύγχρονη Ευρώπη.

Πρόκειται για δημιουργία της ομάδας ODC Ensemble, που αποτελείται από τη σκηνοθέτιδα Έλλη Παπακωνσταντίνου, την ηθοποιό Ρόζα Προδρόμου, τον visual artist Παντελή Μάκκα και τον συνθέτη και μουσικό Τηλέμαχο Μούσα. Κατά τη διάρκεια της παράστασης γίνεται χρήση στροβοσκοπικών φωτισμών.

Το Σπήλαιο
Επίσης σε σύλληψη και σκηνοθεσία της Έλλης Παπακωνσταντίνου, το ΣΠΗΛΑΙΟ είναι μια διεθνής συμπαραγωγή που διερευνά, μέσα από την φιλοσοφική διάσταση της τυφλότητας, πιθανές παραλληλίες με τον σημερινό κόσμο της εικονικής πραγματικότητας και των ψευδών ειδήσεων αντλώντας από την πλατωνική αλληγορία του Σπηλαίου. Τραγουδιστές, εικαστικοί, performers που ανάμεσα τους είναι και το ιστορικό στέλεχος των Tuxedomoon Blaine L. Reininger, συμπράττουν σε μια σύγχρονη όπερα-περφόρμανς με κυβερνο-πανκ αισθητική.

Κατά τη διάρκεια της παράστασης γίνεται χρήση στροβοσκοπικών φωτισμών (strobe lights)

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Ο.Μ.Μ.Θ

Ώρες παραστάσεων:
7/10 20:00 (Revolt ATHENΣ) 21:45 (TO ΣΠΗΛΑΙΟ)
8/10 21:00 (TO ΣΠΗΛΑΙΟ)

Συντελεστές
Σύλληψη, λιμπρέτο, σκηνοθεσία: Έλλη Παπακωνσταντίνου
Μουσική, ενορχήστρωση: Τηλέμαχος Μούσας
Βίντεο, live κάμερα, σκηνικά, κοστούμια: Παντελής Μάκκας
Φιγούρες θεάτρου σκιών: Τάσος Κώνστας
Συνεργάτες δραματουργίας: Στέλλα Ράπτη, Tanja Diers
Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Δρακοπούλου
Φωτισμοί: Ολυμπία Μυτιληναίου
Μουσική προετοιμασία: Αναστασία Κατσιναβάκη
Αναστασία Κατσιναβάκη: πιάνο
Μαριλένα Χρυσοχοΐδη: σαντούρι
Blaine L. Reininger pedals & effects
Περφόρμερς: Blaine L. Reininger, Αναστασία Κατσιναβάκη, Βιβή Πέτση, Μαριλένα Χρυσοχοΐδη, Παντελής Μάκκας

Bιογραφικό σκηνοθέτιδας
Η Έλλη Παπακωννσταντίνου είναι απόφοιτη της Δραματικής Σχολής του Εθνικού και του Royal Holloway του Λονδίνου(ΜΑ, PhD). Οι πραστάσεις της χαρακτηρίζονται από το υβριδικό τους ύφος. Είναι πολυμεσικές με έντονο το ενδιαφέρoν για την πολιτική, ένα ενδιαφέρον που είχε ως αφετηρία τις κινητοποιήσεις που τάραξαν την χώρα τα πρώτα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Η πιο πρόσφατη δουλειά της φέρει τον τίτλο “Oedipus: Sex with Mum Was Blinding”. Πρόκειται για μια υβριδική όπερα που συνδυάζει visual arts και τη χρήση νέων τεχνολογιών, βασισμένη στον Οιδίποδα Τύραννο

VIDEO του Σπηλαίου

Ώρα

7 (Δευτέρα) 20:00 - 8 (Τρίτη) 21:00

Τοποθεσία

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2 ΑΙΘΟΥΣΑ «ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΡΙΑΔΗΣ»

25ης Μαρτίου & παραλία, Τηλ.: 2310 895.800

Δευ07Οκτ23:30Ερκουλίν Μπαρμπέν: Οι αναμνήσεις ενός ερμαφρόδιτουΤης ομάδας ANGELUS NOVUS σε σκηνοθεσία Δαμιανού Κωνσταντινίδη23:30 Μπενσουσάν Χαν

Τιμή

12€ κανονικό | 8€ μειωμένο (φοιτητών, ανέργων, ΑΜΕΑ, ομαδικά) | 5€ ατέλειες

Event Details

Ένα ξεχωριστό ταξίδι στον χρόνο, στη Γαλλία του 19ου αιώνα, σε μια εποχή που η ιατρική και η δικαιοσύνη επιδίδονταν σε ένα ανελέητο κυνήγι ταυτότητας, με σκοπό να καθοριστεί το «αληθινό φύλο». Ένα ταξίδι το οποίο προσφέρει στο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει την Ερκουλίν Μπαρμπέν. Μια διπλή, παράξενη ύπαρξη. «Άνδρας. Γυναίκα. Τίποτα.»  Ένα άτομο ερμαφρόδιτο, που στη γέννησή του θεωρήθηκε γυναίκα, ενώ αργότερα, στην ενηλικίωσή του, τού επιβλήθηκε η ανδρική ταυτότητα.

Η ιστορία της/του Ερκουλίν Μπαρμπέν, όπως η ίδια/ο ίδιος την κατέγραψε στο ημερολόγιό της/του, έμεινε στην Ιστορία ως το πρώτο κείμενο ερμαφρόδιτου, ένα ντοκουμέντο πάνω στο οποίο βασίστηκε ο Μισέλ Φουκώ για να γράψει το άρθρο του «Το αληθινό φύλο», καταγγέλλοντας «την τυραννία της κοινωνίας για το φύλο και την αναπόφευκτη επιμονή ότι κάθε άτομο πρέπει να έχει ένα» και ανοίγοντας ένα νέο, πολύ σημαντικό κεφάλαιο στις σπουδές φύλου.

Σήμερα, η/ο Ερκουλίν αποτελεί εμβληματική μορφή του κινήματος των ίντερσεξ ατόμων. Την εποχή, όμως, που έζησε τη σύντομη ζωή της/του, ήταν μια ύπαρξη καταδικασμένη στη μοναξιά και την απομόνωση, ένα μίασμα για τη θρησκόληπτη κοινωνία. Ένα θύμα της ζωής, η οποία τον οδήγησε στον μονόδρομο της αυτοκτονίας.

Ώρα έναρξης: 21.00 Την Δευτέρα 7.10 παραστάσεις στίς 21:00 και στις 23.30

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Κείμενο: Herculine Adélaïde / Abel Barbin
Μετάφραση – Διασκευή – Σκηνοθεσία: Δαμιανός Κωνσταντινίδης
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελίνα Ευταξία
Μουσική: Κωστής Βοζίκης – Χρήστος Παπαδόπουλος
Κίνηση: Ίρις Νικολάου
Φωτισμοί: Στράτος Κουτράκης
Βοηθοί σκηνοθέτη – δραματουργίας: Εβελίνα Κοτρίδου – Αντιγόνη Μπάρμπα
Φωτογραφίες: Χρήστος Κυριαζίδης
Γραφιστικός σχεδιασμός: Ιωάννης Ξηροκώστας
Οργάνωση παραγωγής – Επικοινωνία: Λία Κεσοπούλου
Παραγωγή: Angelus Novus
Διανομή: Αντιγόνη Μπάρμπα, Χρήστος Παπαδόπουλος, Αναστάσης Ροϊλός

Βιογραφικό σκηνοθέτη
Ο Δαμιανός Κωνσταντινίδης είναι αναπληρωτής Καθηγητής της Σκηνοθεσίας-Υποκριτικής στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ. Σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ., τη Δραματική Σχολή της Ρούλας Πατεράκη και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Paris X – Nanterre. Στο Τμήμα Θεάτρου του ΑΠΘ διδάσκει από το 2003. Έχει εργαστεί ως ηθοποιός στην Ελλάδα και στη Γαλλία. Στη Γαλλία σκηνοθέτησε έργα των Λόρκα, Μπύχνερ, Μπέκετ, Ζενέ, Κορνέιγ κ.α. Στην Ελλάδα σκηνοθέτησε για το ΚΘΒΕ, το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, τις ομάδες ΛΥΚΗ ΒΥΘΟΥ και ANGELUS NOVUS έργα των Μποστ, ντε Σαντ, Χ. Μύλλερ, Φασμπίντερ, Ο. Ουάιλντ, Σαίξπηρ κ.ά. και παραστάσεις βασισμένες σε δική του δραματουργική επεξεργασία κειμένων όπως η ραψωδία λ (Νέκυια) της Οδύσσειας, ποιήματα του Τ. Σινόπουλου κ.α. Από τις εκδόσεις University Studio Press κυκλοφόρησε, σε δική του μετάφραση, η Ιστορία Σύγχρονης Σκηνοθεσίας, των: Denis Bablet και Jacqueline Jomaron (2 τόμοι: 1887-1914 και 1914-1940, Θεσσαλονίκη 2008 και 2009, αντίστοιχα).

Ώρα

(Δευτέρα) 23:30

Τοποθεσία

Μπενσουσάν Χαν

Εδέσσης 6, Θεσσαλονίκη 546 25

08Οκτ(Οκτ 8)21:0009(Οκτ 9)21:00Παράξενες ΙστορίεςΤης Violet Louise21:00 - 21:00 (9) Παλιά Δημοτικά Σφαγεία

Τιμή

10€ κανονικό, 8€ μειωμένο

Event Details

H Violet Louise παρουσίασε για το Φεστιβάλ Αθηνών 2018 την οπτικοακουστική παράσταση Παράξενες Ιστορίες, βασισμένη σε ανθολογία από ιστορίες τρόμου, ποιήματα, επιστολές και δοκίμια του παγκοσμίως αναγνωρισμένου αμερικανού συγγραφέα Edgar Alan Poe. Η σύνθεση αυτών των αποσπασμάτων από τα έργα του Poe δημιούργησε μία κανούργια ιστορία. Oι Παράξενες Ιστορίες προσκλήθηκαν από το Φεστιβάλ Vie και το Φεστιβάλ Delle Colline Torinesi στην Ιταλία, το Μάρτιο και τον Ιούνιο 2019, έχοντας λάβει εξαιρετικές κριτικές από τον εγχώριο και τον ιταλικό τύπο.

Συσκευές που παράγουν ήχο, φως και εικόνα , δημιουργούν την ατμόσφαιρα ενός περίεργου εργαστηρίου επί σκηνής.Τα υλικά της παράστασης (ήχος, μουσική, βίντεο) είναι και αυτά πρωτότυπα, ενώ η μίξη τους γίνεται ζωντανά επί σκηνής. Οι δύο ερμηνευτές επί σκηνής (η Αγλαϊα Παππά και η Λουίζα Κωστούλα) μαζί τη δημιουργική ομάδα (Studio19, Σάκης Μπιρμπίλης) αποτελούν από κοινού, μία τέλεια συγχρονισμένη ορχήστρα πολυμέσων.

Oι Παράξενες Ιστορίες διερευνούν το μυστήριο της Ζωής και του Θανάτου. Ένα κορίτσι επισκέπτεται μία γυναίκα που βρίσκεται καθηλωμένη σε μία αναπηρική καρέκλα και μεταμορφώνει το δωμάτιο της σε ένα εργαστήριο μνήμης. Με τη βοήθεια της τεχνολογίας,το κορίτσι λειτουργεί σαν υπνωτιστής. Η γυναίκα, αρχίζει σταδιακά να ανακαλεί μνήμες από το παρελθόν της. Ταξιδεύοντας μπρος και πίσω στο χρόνο, αφηγείται τις ιστορίες του Poe, σα να είναι κομμάτια από το δικό της παρελθόν και προετοιμάζει το τελευταίο ταξίδι της προς το Φως. Το Φως της Αιώνιας Αγάπης.

Συντελεστές της παράστασης
Σκηνοθεσία – Μετάφραση – Μoυσική – Oπτική & ηχητική δραματουργία: Violet Louise
Ερμηνεύουν: Aγλαΐα Παππά, Λουίζα Κωστούλα
Σχεδιασμός συστήματος αναπαραγωγής ήχου και εικόνας: Studio 19
Σχεδιασμός φωτισμού: Σάκης Μπιρμπίλης
Bίντεο: Bασίλης Κουντούρης ( Studio 19)
Ηχοληψία: Kώστας Μπώκος (Studio 19)
Κοστούμι: Λίλιαν Ξυδιά
Εικονοληψία: Studio 19 ( Bασίλης Κουντούρης)

Βιογραφικό σκηνοθέτιδας
Η Violet Louise (Λουίζα Κωστούλα), είναι σκηνοθέτης, performer, μουσικός και multimedia artist που ερευνά από το 2012 το πεδίο της σύγχρονης αφήγησης με τη δημιουργική χρήση πολυμέσων. Εκτός από τη σκηνοθεσία, στις παραστάσεις της υπογράφει τη μουσική, τα ηχητικά υλικά, όπως και τη δραματουργία ήχου και εικόνας.

Κριτικές
tospirto http://tospirto.net/theater/ive_seen/34051
Σαρηγιάννης http://totetartokoudouni.blogspot.com/2018/07/blog-post_9.html

Ώρα

8 (Τρίτη) 21:00 - 9 (Τετάρτη) 21:00

Τοποθεσία

Παλιά Δημοτικά Σφαγεία

26ης Οκτωβρίου 35

08Οκτ(Οκτ 8)21:0009(Οκτ 9)21:00ΑμάρυνθοςΠαράσταση θεάτρου ντοκιμαντέρ της Μάρθας Μπουζιούρη21:00 - 21:00 (9) ΘΕΑΤΡΟ «ΑΥΛΑΙΑ»

Τιμή

10€ κανονικό, 8€ μειωμένο

Event Details

H υπόθεση της Αμαρύνθου, ένα περιστατικό που, με αφετηρία την Εύβοια και την καταγγελία μιας 15χρονης βουλγαρικής καταγωγής ότι βιάστηκε ομαδικά από συμμαθητές της, ανέδειξε σημαντικές πτυχές της ελληνικής κοινωνίας. Ρατσισμός, ταξικά και πατριαρχικά ζητήματα, θέματα κοινωνικού στάτους. Τα ίδια τα συστατικά του περιστατικού, διέγειραν τα ΜΜΕ και την κοινή γνώμη. Βιασμός, ανήλικοι, κινητά που κατέγραφαν ερωτικές συνευρέσεις, σχολικές καταλήψεις, νεολαία σε κρίση, επαρχία, κλειστές συντηρητικές κοινωνίες, μετανάστες, προκαταλήψεις, συνενοχή. Τι ήταν τελικά η Αμάρυνθος; Συγκάλυψη ενός εγκλήματος ή συκοφαντικό μύθευμα που διέσυρε τους εμπλεκόμενους και την τοπική κοινωνία; Το χάσμα ανάμεσα στις δύο εκδοχές της ιστορίας, παραμένει έως σήμερα αγεφύρωτο.

Μέσα από τη φόρμα του θεάτρου – ντοκιμαντέρ, η Μάρθα Μπουζιούρη δημιουργεί έναν πολυοργανικό χώρο, όπου η δραματουργία και η ανθρωπολογία συναντώνται αναδεικνύοντας το πολιτικό μέσα από το ανθρώπινο. Μια παράσταση που παίρνει ρίσκα και δίνει την αφορμή για να αναλογιστούμε ότι υπάρχουν πολλές διαφορετικές Αμάρυνθοι.

Συντελεστές της παράστασης
Κείμενο – Δραματουργία – Σκηνοθεσία: Μάρθα Μπουζιούρη
Σύμβουλος Έρευνας: Αθηνά Αθανασίου
Ερευνητική ομάδα – Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Παντείου Πανεπιστημίου: Γρηγόρης Γκουγκούσης, Νούρη Διακάκη, Αθηνά Σίμογλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Στρούλια – Ζαϊρα Φαληρέα
Φωτισμοί: Ολυμπία Μυτιληναίου
Σχεδιασμός Ήχου και Εικόνας: Voltnoi Brege
Βοηθός Σκηνοθέτη: Παρασκευή Λυπημένου
Βοηθός Σκηνογράφου: Ζώης Οικονόμου
Σύμβουλος Επικοινωνίας: Μιχάλης Σαράντης
Φωτογραφίες παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή
Οργάνωση – Εκτέλεση Παραγωγής: PLAYS2PLACE
Διανομή: Πολύδωρος Βογιατζής, Αγγελική Ζησούδη, Γιώργος Κισσανδράκης, Θεανώ Μεταξά

Μια παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου 2018

Βιογραφικά σκηνοθέτιδας
Η Μαρθα Μπουζιούρη είναι απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν και του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ και υποψήφια διδάκτωρ Κοινωνικής Ανθρωπολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Εστιάζει τη σκηνοθετική δουλειά της στη φόρμα του θεάτρου ντοκιμαντέρ, με άξονα την εθνογραφική έρευνα, την οποία εμπλουτίζει με πολυμεσικά στοιχεία και παράλληλες δράσεις διαλόγου

Η παράσταση είναι παραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου 2018

Ώρα

8 (Τρίτη) 21:00 - 9 (Τετάρτη) 21:00

Τοποθεσία

ΘΕΑΤΡΟ «ΑΥΛΑΙΑ»

Πλατεία ΧΑΝΘ (Τσιμισκή), Τηλ.: 2310 230 013

09Οκτ(Οκτ 9)19:0013(Οκτ 13)19:00«Φαέθων» του Δημήτρη ΔημητριάδηΑπό την ομάδα θεάτρου Ars Moriendi σε σκηνοθεσία Θάνου Νίκα19:00 - 19:00 (13) Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης

Τιμή

14€ κανονικό, 12€ φοιτητές – άνεργοι – ΑΜΕΑ,10€ ατέλειες

Event Details

Ανεβαίνοντας στη σοφίτα του Λαογραφικού Μουσείου, μεταφερόμαστε στο εσωτερικό ενός μεσοαστικού σπιτιού στο Λονδίνο, όπου, γύρω από το τραπέζι του δείπνου και μέσα σε μία μόνο νύχτα, εκτυλίσσεται ένα αμλετικό υπαρξιακό δράμα: η ζοφερή τραγωδία μιας οικογένειας, τα μέλη της οποίας παλεύουν να απαλλαγούν από τα δεσμά του Πατέρα για να καταφέρουν να ζήσουν. Ο Πατέρας – Εξουσιαστής, Άμνετ Λομ, φανατικός υποστηρικτής του χριστιανικού δόγματος, κάνει πράξη τον λόγο («Γεννηθήτω το θέλημά Σου»), διαστρεβλώνοντάς τον και επιβάλλοντας στα μέλη της οικογένειας το θέλημά του, μέσα από τον κατ’ εξακολούθηση βιασμό της προσωπικότητάς τους.

«Να ζεις, αυτό είν’ όλο το ζήτημα». Στη φράση αυτή καταλήγει ο Υιός – Εξουσιαζόμενος, Λέλο Λομ, ένας νέος άνδρας που εδώ και τριάντα χρόνια ζει καθισμένος στο βρεφικό καροτσάκι του. Ο Υιός αναλαμβάνει να βάλει ένα τέλος στην κυριαρχία του Πατέρα, δίνοντας τη δική του απάντηση στο αμλετικό δίλημμα («να ζει κανείς ή να μη ζει»), αντιστρέφοντας τον μύθο του Φαέθοντα και συμβολίζοντας με την πράξη του την εξέγερση ενάντια στη βαρβαρότητα της εξουσίας.

Η παράσταση είναι αυστηρά ακατάλληλη για ανηλίκους.

Συνεργασία Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού.

Ο μύθος του Φαέθοντα
Σύμφωνα με την αρχαία ελληνική μυθολογία, ο Φαέθων ήταν γιος του Ήλιου και της Κλυμένης. Μια μέρα, ο πατέρας του τον άφησε να οδηγήσει το άρμα του, ο Φαέθων, όμως, δεν στάθηκε αντάξιος της εμπιστοσύνης του. Καθώς οδηγούσε το άρμα του Ήλιου, είδε στον ουρανό τον Σκορπιό, τρόμαξε και έχασε την ψυχραιμία του και τον έλεγχο του άρματος, με αποτέλεσμα ο Ήλιος να αρχίσει να ανεβοκατεβαίνει απειλώντας με καταστροφή τη Γη. Ο Δίας, βλέποντας τη Γη να καίγεται και τα ποτάμια να ξεραίνονται από τη θερμότητα, τον κεραυνοβόλησε και τον σκότωσε για να προλάβει χειρότερες καταστροφές.

Συντελεστές της παράστασης
Κείμενο: Δημήτρης Δημητριάδης
Σκηνοθεσία: Θάνος Νίκας
Σκηνικός χώρος – Κοστούμια: Πηνελόπη Χατζηδημητρίου
Κίνηση: Δροσιά Τριαντάκη
Φωτογραφίες – Trailer: Momentum Photography/Cinematography
Γραφιστικός σχεδιασμός: Λίζα Γεωργοπούλου
Οργάνωση παραγωγής – Επικοινωνία: Λία Κεσοπούλου
Παραγωγή: Ars Moriendi
Διανομή:
Παύλος Δανελάτος: Άμνετ Λομ
Θεανώ Αμοιρίδου: Τζούλι Λομ
Νίκος Ράμμος: Λέλο Λομ
Κατερίνα Συναπίδου: Ανν Λομ
Ελευθερία Μαυρίδου: Μπεθ Λομ

Βιογραφικό σκηνοθέτη
Ο Θάνος Νίκας γεννήθηκε στον Βόλο. Είναι ιδρυτικό μέλος και σκηνοθέτης της Ομάδας Θέατρου Ars Moriendi. Έχει σκηνοθετήσει τις παραστάσεις: Φαίδρας Έρως της Σάρα Κέην (Θέατρο Blackbox, 2016), Σαλώμη του Όσκαρ Ουάιλντ (Θέατρο Blackbox και Θέατρο Αυλαία, 2015), Seven-Ένα Έργο για την Γάζα της Caryl Churchill (Δημοτικό Θέατρο Άνετον, 2014), Μυστικός Δείπνος, βασισμένο στην ποίηση του Νίκου-Αλεξη Ασλάνογλου (Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς Μελίνα Μερκούρη, στο πλαίσιο του φεστιβάλ Παρά θιν’αλός 2014), Προς αυτήν την Αλόγιστη Κατεύθυνση των Δ. Δημητριάδη-Γ. Αλισάνογλου (Χουσεΐν Μπέη τζαμί, 57ο Φεστιβάλ Φιλίππων, Καβάλα, 2014), TRANSEUROPA- Ερείπια στην Άκρη της Γλώσσας (Site-specific performance στο εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο Φιξ, 11η Διεθνής Έκθεση Βιβλίου Θεσσαλονίκης, 2014),  Πεθαίνω Σαν Χώρα του Δ. Δημητριάδη (Δημοτικό Θέατρο Άνετον, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Πρώην Στρατόπεδο Κόδρα, Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς Μελίνα Μερκούρη, Δημοτικό Θέατρο Βόλου, Διδυμότειχο, Ορεστιάδα, 2012-2013, μεταξύ άλλων.

Βιογραφικό συγγραφέα
Ο Δημήτρης Δημητριάδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1944. Σπούδασε θέατρο και κινηματογράφο στις Βρυξέλλες όπου έγραψε το 1966 το πρώτο θεατρικό του έργο, “Η τιμή της ανταρσίας στην μαύρη αγορά”, το οποίο ανέβασε ο Patrice Chereau το 1968 στο Theatre d’ Aubervilliers, στο Παρίσι. Το 1978 εκδόθηκε το “Πεθαίνω σαν χώρα”, το πρώτο του πεζογράφημα, το 1980 η ποιητική ενότητα “Κατάλογοι 1-4” και το 1983 το θεατρικό του έργο “Η νέα εκκλησία του αίματος”, το οποίο  θα ακολουθήσουν πολλά άλλα, όπως “Το ύψωμα” (1990-θεατρικό έργο), “Η άγνωστη αρμονία του άλλου αιώνα», “Η αρχή της ζωής”, “Η ζάλη των ζώων πριν τη σφαγή”, “Λήθη και άλλοι τέσσερις μονόλογοι”,  “Διαδικασίες διακανονισμού διαφορών” κ.ά. Παράλληλα ασχολήθηκε συστηματικά με τη μετάφραση πεζογραφημάτων των Jean Genet, Georges Bataille, Witold Gombrowicz, Maurice Blanchot, Gerard de Nerval, Balzac, Bernard-Marie Koltes, καθώς και τη μετάφραση θεατρικών έργων των Μολιέρου, Ευριπίδη, J. Genet, G. Courteline, Tennessee Williams, Σαίξπηρ για διάφορα θέατρα. Μετά το 1980 συνεργάστηκε στενά με τις εκδόσεις “Άγρα”, που έχουν εκδώσει το μεγαλύτερο μέρος του έργου του και, πιο πρόσφατα, με τις εκδόσεις “Σαιξπηρικόν” της Θεσσαλονίκης.

Ώρα

9 (Τετάρτη) 19:00 - 13 (Κυριακή) 19:00

Τοποθεσία

Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας Θράκης

Φιλίππου Νίκογλου 1, Θεσσαλονίκη 546 42